
2020 Revolt Advanced

De winkelwagen is nog leeg
GRAVEL CRUSHER
Deze prestatiegerichte allrounder maakte veel indruk tijdens zijn debuut in 2018 want hij behaalde diverse podiumplaatsen bij grote gravel-evenementen zoals de Grinduro en het officieuze 'Gravel-WK' in de VS. Het ontwerp bestaat uit een lichtgewicht Advanced composite frameset met een gravel-geometrie zodat je langere, zwaardere ritten kunt tackelen met meer controle en minder vermoeidheid. Een composite voorvork vreet de hobbels op terwijl de D-Fuse zadelpen en het Contact XR D-Fuse stuur de schokken en trillingen absorberen. Het frame is voorzien van geïntegreerde schijfremmen en heeft voldoende ruimte voor bredere banden tot maximaal 45c zodat je als het ware over ruw wegdek zweeft. Voeg daar nog een aantal slimme framedetails aan toe zoals de X-Defender onderbuisbeschermer en een smart-mount systeem voor dragers en accessoires, en je hebt alles wat je nodig hebt voor geweldige gravel-avonturen.
High-performance grade raw carbon material is used to produce this custom frame material in our own composite factory with a high stiffness-to-weight ratio. The front triangle of the frameset is assembled and molded as one continuous piece in a proprietary manufacturing process called Modified Monocoque Construction.
Composite fork with an OverDrive tapered steer tube absorbs road shock and vibrations and allows for added tire clearance up to 45c.
A downward sloping toptube (from the headtube to the seattube) creates smaller front and rear triangles for a lighter, stiffer bike. It also makes it easier for riders of all sizes to have a perfect fit.
Proprietary D-shaped composite seatpost and handlebar work together to dampen vibrations and absorb road shock, resulting in a smooth, compliant ride quality.
Frame is engineered with flat-mount disc brake integration for superior braking performance in all weather and road conditions.
Giant’s original oversized fork steerer tube technology. Designed to provide precise front-end steering performance, the system’s oversized headset bearings (1 1/4” lower and 1 1/8” upper) and tapered steerer tube work in conjunction to provide optimal steering stiffness.
A massive rectangular downtube forms the link between the oversized OverDrive system and the PowerCore bottom bracket. This precisely engineered, rectangular shape yields unprecedented steering and pedaling stiffness while minimizing weight.
A massively oversized bottom-bracket/chainstay area features a fully integrated, 86-millimeter wide bottom-bracket design. Asymmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and stability on the non-driveside.
Compatible with third party accessories, this integrated mounting system makes it easy to customize with racks, fenders and more.